Brev:
Hjælp til mad - 8 mdr.
23. maj 2007
Alder:
8 mdr.
Hjælp til mad - 8 mdr.
Kære Helen
Tak for en rigtig fin brevkasse.
Jeg har et spørgsmål vedr. min datter på 8 mdr. Hun trives rigtig fint, vejer 8,9 kg og er 74 cm lang. Jeg har ammet hende i fuld tid indtil 6 mdr, (begyndte dog på lidt grød da hun var knap 5 mdr.)
I dag får hun 3 skemåltider med tilhørende vand/MME af kop , bliver ammet ca. 3 gange dagligt og får lidt frugt indimellem.
Jeg vil gerne til at trappe amningen ned. Jeg ammer hende som regel inden jeg går i seng ved mellem 22-23. Så holder hun som regel 4-5 timer.
Men hvad så når hun vågner om morgenen ved 7 tiden. Skal jeg så give hende grød eller amme hende?
Hvis jeg vil ned og amme hende kun aften og nat, skal hun så tilbydes en flaske om eftermiddagen eller hedder det bare MME af kop nu?
Vi er begyndt på rugbrødshapsere, men det går ikke så godt. Hun kastede op i går da hun skulle synke. Hvad kan jeg gøre?
Mit sidste spørgsmå er, kan jeg stoppe natamningen nu? Kan hun holde sig?
Glæder mig til at høre fra dig.
Hilsen fra
Maria